Leniwe śniadanie czyli jajecznica z wędzonym łososiem i pomidorami

Od pewnego czasu co sobotę w Katowicach organizowany jest Bio Bazar. Jako, że jestem fanką wszelkich targowisk i innych bazarków, na których można dostać dobrej jakości żywność zdecydowałam, że wybierzemy się tam którejś soboty. Padło na dzisiejszy dzień, w piękną słoneczną pogodę, nic tylko spakować się i wyjechać z rana zapominając o prowiancie na cały dzień - w końcu prowiant miał być na miejscu (;
Niestety jak to w życiu bywa czasem pewne sprawy się komplikują i koniec końców musiałam dziś zostać w domu. Dlatego zamiast byle czego na szybko przed wyjazdem jest jajecznica.. też na szybko (:
Domowe jajka na podsmażonych na domowym maśle domowymi pomidorami i wędzonym łososiem, posypane domowym szczypiorkiem i kiełkami. Czego chcieć więcej? Zapach prawdziwego masła to coś fantastycznego!

Przepis bardzo prosty, raczej na zasadzie inspiracji. Dodane również pod tagiem paleo mimo znajdującego się w jajecznicy sera, z którego można zrezygnować. Ja tak dawno nie jadłam wędzonego łososia, że po prostu nie mogłam go nie połączyć z ulubionym serem, co daje dla mnie duet idealny (:

SKŁADNIKI:
(na dwie porcje)
- 5-6 jajek
- 1 duży pomidor
- ok 150g wędzonego łososia
- łyżka masła
- garść szczypiorku
- dwa grube plastry sera typu camembert
- świeżo mielony pieprz

Na patelni stopić delikatnie masło, dodać obranego ze skórki i pokrojonego w kostkę pomidora i poddusić do zredukowania soku. Plastry łososia pokroić na mniejsze cząstki, podsmażyć razem z pomidorami. Kiedy osiągniemy pożądaną gęstość soku na patelni dolać jajka. Ja wlewam powoli najpierw białka, a na samym końcu, kiedy te już się lekko zetną wpadają żółtka. Nie przepadam za jednolitą masą jajeczną, dla mnie jajecznica musi być wilgotna a kawałki białka i żółtka możliwie jak najlepiej oddzielone od siebie, dlatego najpierw mieszam białka z pomidorami, a żółtka rozcinam dopiero wtedy, kiedy zaczną się delikatnie ścinać od spodu.
Pod sam koniec smażenia posypać mielonym pieprzem i posypać kawałkami sera, a tuż przed podaniem wmieszać pokrojony drobno szczypiorek*

* dobrym zamiennikiem pasującym do jajek i łososia jest oczywiście koperek, choć mając do wyboru mrożony koperek lub świeży szczypiorek rzecz jasna wybrałam to drogie (;

U mnie standardowo w połączeniu z kiełkami plus dziś bonusowo liść sałaty do zawinięcia wokół jajecznicy.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
przepisy kulinarne
Przesiane.pl
JemyZdrowo.pl