Bezglutenowe naleśniki z mąki kasztanowej

Wciąż lubię słodki smak. Jest to nieco inna słodycz niż dla większości, ponieważ wystarczy mi dosłownie odrobina dla zaspokojenia, jednak wciąż ją lubię. Mimo to słodkie, węglowodanowe śniadania dziś są dla mnie niebywałą rzadkością i zdecydowanie nie są satysfakcjonującym posiłkiem, dlatego decyduję się na nie niezwykle rzadko. No i może właśnie dlatego, że tak rzadko goszczą na moim stole, są jednak w pewnym sensie.. satysfakcjonujące?  Nie jest to bukiet warzyw z tłustym mięsem ani nawet jajecznica, czy bogaty w dodatki omlet, ale w drugą stronę - wprowadzenie odrobiny odmienności w codzienność? (:
Naleśniki chodziły za mną od dawna, a że wprowadzenie orzechów, w tym również i mąki kasztanowej, która czekała na mnie od sierpnia było następnym krokiem w wyjściu z protokołu autoimmunologicznego, postawiłam na połączenie. Mąka kasztanowa jest idealnym zamiennikiem dla mąk bezglutenowych w przypadku wielu potraw, naleśniki wyszły cienkie i delikatne, ale sprężyste, czyli takie, jakie powinny być naleśniki (:


SKŁADNIKI:
[4 sztuki]
- 2 jajka
- 4 łyżki mąki kasztanowej
- 3 łyżki gęstego mleka kokosowego [woda rozmieszana ze śmietanką]
- 3 łyżki wody

Jajka wbić do rondelka, rozmącić na jednolitą jasną masę, dodać resztę składników, zmiksować do połączenia i odstawić na ok pół godziny. Gdybym miała pod ręką wodę gazowaną, zapewne użyłabym jej zamiast zwykłej wody dla dodatkowego spulchnienia ciasta. Możemy ewentualnie dodać odrobinę bezglutenowego proszku do pieczenia, choć to chyba zbędne.
Ciasto nakładać chochelką na mocno rozgrzaną patelnię delikatnie wysmarowaną masłem klarowanym, smażyć z obu stron do lekkiego zrumienienia.


NADZIENIE DO NALEŚNIKÓW:

 

I. Frużelina truskawkowa
SKŁADNIKI:
- garść truskawek [u mnie mrożone z lata]
- 2 łyżeczki syropu klonowego
- kawowa łyżeczka mąki ararutowej
- odrobina zimnej wody

Truskawki podgrzać na patelni aż puszczą sok [można je w tym celu rozdrobnić łyżką lub nożykiem]. Mąkę rozmieszać w odrobinie wody i dolać do gotujących się na patelni truskawek. Gotować 2-3 minuty, dodać syrop klonowy do smaku, w razie potrzeby rozrzedzić dodatkowo wodą.


II. Smażone banany
SKŁADNIKI
- 2 duże banany
- 2 łyżeczki cynamonu
- esencja waniliowa
- masło klarowane
- opcjonalnie ksylitol [opcja tylko dla lubiących słodkie]

Masło stopić na patelni, dodać ksylitol i rozpuścić. Banany przekroić podwójnie wzdłuż na cztery ćwiartki, a następnie na plasterki i przełożyć je na patelnię. Kiedy staną się miękkie podlać esencją i oprószyć cynamonem, wymieszać dokładnie.
Ja ksylitol dodałam, ale szczerze odradzam, przynajmniej dla mnie, wyszło niestety okrutnie słodkie.


III. Gorzka czekolada stopiona w kąpieli wodnej z odrobiną masła





5 komentarze:

Marcelina pisze...

Takie śniadanie mogłabym mieć codziennie :) Apetycznie wyglądają!

Foodmania pisze...

genialne, a ja tak lubię mąkę kasztanową!

Unknown pisze...

Świetne zdjęcia! Nigdy nie miałam styczności z mąką kasztanową, ale bardzo mnie do niej zachęciłaś tym przepisem! Pozdrawiam! :)

sagneska pisze...

Mniam <3 Twoje farsze do naleśników koniecznie muszę wypróbować!

www.sagneska.pl

Unknown pisze...

W końcu kupiłam mąkę kasztanową i będę robiła! :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
przepisy kulinarne
Przesiane.pl
JemyZdrowo.pl